Referenties
![](https://www.dekunstvanleren.nl/wp-content/uploads/2023/01/streep-300x8.png)
“Wij zijn heel erg goed begeleid en geholpen door Ingrid. Al eerder hebben wij hulp gekregen omdat onze dochter dyslexie heeft.
Waarom deze hulp bij Ingrid zo fijn is geweest en anders dan de eerdere hulp die wij hebben ervaren? Als ouder weet je vaak heel goed wat je kind nodig heeft en de vraag is dan alleen nog: wie luistert er naar je en zet dit om in praktisch handelen passend bij je kind.
Ingrid is lief, geduldig en oprecht. Ze laat zichzelf zien en dat voelt een kind. Het maakt de bijeenkomsten laagdrempelig en fijn voor ouder en kind. Daarnaast introduceert zij haar visie en methode zonder dat zij deze opdringt of oplegt. Alles gaat heel geleidelijk en heel speels.
Ingrid is daarnaast creatief en vernieuwend waardoor zij in staat allerlei ideeën op een leuke manier te brengen waardoor het nooit “saai” is of wordt.
Bij deze bedank ik Ingrid en ik hoop haar opnieuw te mogen inschakelen
als wij ergens tegen aan lopen!”
Vanessa
Ingrid neemt onze IB-er heel veel werk uit handen. Ze zet zelf de leerlijn uit voor mijn leerling, bepaalt nieuwe leerdoelen en schrijft een professioneel handelingsplan dat er prima uit ziet. Hier hoeven wij niks meer aan te doen, het kan zo in het groeidocument van mijn leerling.
Directeur Basisschool
“Juf Ingrid heeft talent om met kinderen om te gaan en te begrijpen hoe het in je hoofd werkt.”
“Ik vind kernvisie fijn, omdat het me helpt om op school meer dingen te begrijpen.”
“Eerst vond ik rekenen en spelling helemaal niet leuk, maar als je het kan is het leuk om te doen.”
Amber
“Enorm bedankt voor jouw inzet en de fijne samenwerking met Lotte. Ik heb ons contact als erg prettig ervaren en vind je een kei in je vak! Mocht het in de toekomst voor een van de kinderen weer nodig zijn dan neem ik zeker contact met je op.”
Moeder Lotte
“Wat ik mooi vind aan kernvisie, is dat het uitgaat van het complete plaatje (visueel, auditief, kinesthetisch, digitaal). Het is te simpel om te zeggen dat iemand een beelddenker is, maar het is ook te simpel om te denken dat iedereen leert vanuit onderdelen (details) naar het geheel (linksgeoriënteerde leerstijl), zoals in het huidige onderwijssysteem. Ik ben zelf een conceptuele denker en leer vanuit het geheel naar de details en ik zie dat bij Amber ook. Kernvisie heeft ons geholpen om een link te leggen tussen het huidige onderwijssysteem en onze manier van denken. Ingrid voelt goed aan waar kinderen ondersteuning nodig hebben en het is erg prettig om met haar te overleggen over een plan van aanpak. Ik ben erg blij dat ik Ingrid gevonden heb, Amber gaat nu met meer plezier naar school.”
Adriënne
Mijn zoontje heeft sensorische integratie problemen en is hierdoor erg snel overprikkeld en hij bouwt veel spanning op tijdens de schooldagen.
We zijn toen via de juf naar Ingrid verwezen en Ingrid heeft toen een reeks van 10 kunstzinnig therapie behandelingen gedaan.
David ging met heel veel plezier naar deze uurtjes en hij kwam helemaal tot rust.
Ingrid is een heel fijn, rustig en invoelend persoon.
Ik vond het heel bijzonder om haar observaties te horen en fijn om wat handvaten te krijgen waar ons zoontje wat spanning mee kwijt kon (bijvoorbeeld kleien of met water spelen).
Moeder van David
Afra gebruikt de Kernvisie methode in het voortgezet onderwijs nog steeds bij verschillende vakken. Ze heeft er veel aan gehad om de leerstof te leren ‘opslaan’. Ik merk dat ik het soms ook gebruik, en het werkt!
Moeder van Afra
Anne is veel zelfverzekerder geworden mede dankzij Ingrid haar hulp. Ze heeft weer zin in school en zit veel lekkerder in haar vel. De Kunstzinnige therapie maakte het leren een stuk leuker. Bedankt voor alles!
Moeder van Anne
Lisa (groep 6) heeft voor haar rekenen een jaar RT gehad van Ingrid op school. Zij was heel faalangstig en had een grote hekel aan het rekenen. Het vermoeden was dat zij mogelijk dyscalculie had, sommetjes als 3+2 telde zij op haar vingers en haar achterstand was groter dan twee jaar. Ingrid heeft haar meer zelfvertrouwen gegeven en aangemoedigd het tellend rekenen los te laten. Wij hebben Lisa zien opbloeien en haar achterstand zien verkleinen naar minder dan een jaar. We zijn heel blij met de hulp die Ingrid heeft geboden, Lisa heeft er echt veel aan gehad!
Moeder van Lisa
Ingrid heeft onze zoon Luke (groep 5) op een fijne manier begeleid met de Kernvisie methode. Hij heeft een mooie ontwikkeling doorgemaakt, zowel zijn spelling (van Cito E naar C) als ook het lezen en rekenen gingen vooruit. Deze manier van leren past blijkbaar beter bij Luke, ‘het kwartje is gevallen’ en hij vindt het leren leuk. Ingrid haar aanpak is geduldig en met humor, waardoor ze zelfs Luke kon blijven motiveren. Luke keek er naar uit als ze weer op school kwam. In de toekomst kloppen we graag aan bij Ingrid wanneer onze twee andere zonen ouder zijn en moeite blijken te hebben met het leren.
Moeder van Luke
“Jammer dat de RT afgelopen is! Kom ik nou nooit meer bij jou”?
“Ik vind het bij jou veel leuker dan in de klas. Hier doen we leuke spelletjes en hier snap ik het wel”.
“Ingrid heeft het afgelopen jaar (2016/2017) elke week een uur met onze dochter gewerkt.
Wat opviel is ten eerste dat Nina altijd naar haar lessen uitkeek. Dat was fijn aangezien ze in die periode vaak met tegenzin naar school ging. Door de lessen en de persoonlijke benadering kwam Nina een stuk beter in haar vel te zitten en heeft veel extra bijgeleerd. Ingrid wist steeds de juiste ‘ingang’ en aansluiting te vinden bij Nina. Ingrid’s creativiteit, gedrevenheid, hartelijkheid en kundigheid maken dat ik haar van harte kan aanbevelen.
Ook hebben wij de helft van de KT vergoed gekregen van onze verzekeraar Zorg en Zekerheid omdat ze is aangesloten bij de NVKT”
Ingrid heeft mijn zoon en dochter dit jaar RT voor rekenen en spelling gegeven en ik ben heel blij met het resultaat! Ze zijn beide goed vooruit gegaan :).
Vader van Dominic en Vera
Dat Kaya van een E naar een A op haar Citotoets rekenen is gegaan is echt jou verdienste Ingrid. Kaya was heel onzeker en klapte dicht als ze een antwoord moest geven. Nu durft ze de tafels bij de juf op te zeggen en scoort ze een A!
We zijn er super blij mee, dank je wel Ingrid!
Moeder van Kaya
Ik heb veel geleerd over boosheid en vriendschappen en over in het NU leven. We hebben veel getekend en gekleid. Het was heel leuk, ik ga het wel missen.
We hebben geleerd zo sterkt als een boom te blijven staan, ze heeft een verhaal voorgelezen over een jongen die gepest werd en ze heeft uit ‘de Wensster’ voorgelezen…over een schildpad en ‘kleuren brillen’ en dan moesten we ons het voorstellen. We werkten ook met krijt en de petjes van de Kanjertraining. En we hadden een complimentendoos. Soms moesten we elkaar complimentjes schrijven.
Laura
Onze zoon van 7 heeft gedurende een aantal maanden kunstzinnige therapie gekregen van Ingrid.
De overgang van de kleuters naar de eerste klas was voor hem heel groot, wat veel angst veroorzaakte. Hij voelde zich niet veilig op school en uitte dit middels ongewenst gedrag. Hij ging met buikpijn naar school en bleef het liefst thuis.
Vanaf de eerste dag ging hij met plezier naar Ingrid. Door middel van diverse creatieve oefeningen leerde hij om te gaan met alle veranderingen en ging zich stukje bij beetje weer veilig voelen, waardoor het ongewenste gedrag langzaamaan verdween.
Wij hebben ons kind gedurende deze maanden positief zien veranderen. Van te voren kregen we een duidelijk plan van aanpak en ook tussentijds werden wij op de hoogte gehouden.
Mochten zich komende jaren problemen voordoen dan is Ingrid de eerste die wij bellen.
Ingrid heef onze dochter remedial teaching gegeven en geholpen met kunstzinnige therapie op het gebied van emotionele zekerheid na onze scheiding. Ze heeft haar geholpen om weer naar school te gaan zonder buikpijn en van haar faalangst af te komen.
Kunstzinnige therapie heeft ook geholpen met haar zelfvertrouw en haar gevoel van emotionele zekerheid. Het hele traject werd met een gestructureerd plan gevolgd.
We zijn Ingrid zeer dankbaar voor haar hulp.